miercuri, 31 iulie 2013

Mi-e dor de o poezie...
Mi-e dor de o poezie
tăcută, ascultătoare,
care să stea la mijlocul unei pagini,
şi, fiind citită, să-ţi răscolească sufletul
până-n temelii.
Mi-e dor de o poezie
caldă şi sinceră,
care să întremeze visele sfărâmate
ale unui tânăr.

Mi-e dor de o poezie
calmă, mângâietoare,
care să alunge deznădejdea
din ochii celui disperat.

Mi-e dor de o poezie
înţeleaptă şi fragilă,
care să oblojească bătrâneţea
unui om singur.

Mi-e dor de o poezie
ca o făclie,
ca o fâlfâire de aripi,
ca un curcubeu
care să se lipească de suflet
ca frunza umedă
de trotuar.



 În ochii tăi
În ochii tăi profunzi vuieşte marea
Şi muntele-şi alină depărtarea,
În profunzimea lor nebănuită
Nu e dojană mută, nici ispită.

În ochii tăi curaţi sclipeşte visul
Ce-şi picură prin clipe paradisul,
Se rătăceşte-olacrimă fugară
Cu dor mustind de ierbi şi primăvară.

În ochi-ţi clazi se-aprinde-n zori lumina
Să-nvăluie oglinda  lor divină
Şi orele-şi ţes curgerea cuminte
Când mă cufund în apa lor fierbinte.
În ochii tăi...

Jumătăţi

Iubim pe jumătate,
Credem pe jumătate,
Vorbim pe jumătate,
Doamne, ce ne facem cu atâtea jumătăţi de măsură?

Trăim pe jumătate,
Ne bucurăm pe jumătate,
Muncim pe jumătate,
Căutăm lumina pe jumătate
Şi orbecăim, orbecăim...

Dar într-o zi vom suferi pe de-antregul,
Vom plânge pân-la rădăcină,
Vom suspina de s-a cutremura fiinţa
Până-n rărunchi.
Ce cumplit va fi, Doamne!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu